Svar: Modermælkserstatning uden lactose
24. juli 2004
Alder:
0 mdr.
Kære Per
Til børn der er i risiko for allergi anbefales det at give erstatningerne Nutramigen (meadjohnson.com) og Profylac (profylac.dk). Det er meget vigtigt at man ikke når at give almindelig erstatning inden, da 'løbet så er kørt'.
I sjældne tilfælde tåler børn med mælkeallergi ikke Nutramigen eller Profylac og her kan en speciallæge så ordinere at der skal anvendes Neocate (shsna.com), hvor proteinkilden består af en aminosyreblanding, som ikke kan fremkalde allergiske reaktioner.
Når barnet når en alder, hvor det skal til at have grød, så laver Nestlé (nestle.com) en specialgrød der hedder Sinlac, som er fri for komælksprotein og laktose.
Der er altså mulighe for at ernære sit barn også selv om det har allergi og ikke tåler mælk eller laktose.
Rigtig meget held og lykke med den forestående familieforøgelse.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske